11 Mart 2009 Çarşamba

İddaa ve Basketbol oyununda handikaplar..

İddaa'da yeni sisteme geçilmesiyle basketbol için de bahis oynanabiliyor.. Fakat basketbol oyunlarının hepsinde handikap olayı var.. Futbolda sadece bir kaç milli maçta uygulanan handikap olayı Luksemburg'un İsviçre'yi yendiği haftaki maçlarda verilen 4 handikapın tersine bitmesiyle çok daha az kullanılmaya başlandı :D

basketbolda da her maçta var ve insanımızın kafasnı karıştırıyor.


şimdi handikap olayını açıklayalım





Bu bilyonerden alınan görüntü, altı çizili kısımlar handikaplar... İlk yarı ve maç sonucu için ayr ayrı handikap değerleri belirtiliyor..



bu da iddaa'nın listesinden açık renkli olanlar ilk yarı koyu olanlar ise maç sonucu için verilen handikap.

örneklerle anlatmak en iyi yöntem olacağından öyle yapıyorum

721 nolu Cibona-CSKA maçını ele alalım.. Cibona'ya 6.5 sayı handikap verilmiş.. yani iddaa'nın gözünde Cibona bu maça 6.5 sayı önde başlıyor.. CSKA'nın maçı kazanmış sayılması için 6.5tan fazla fark atması gerekir. yani en az 7 sayı fark atarsa iddaa'ya göre kazanmış sayılır eğer 6 sayı ve daha az fark atarak kazanırsa Cibona kazanmış sayılıyor iddaa'ya göre.

Kupon üzerinde "Hnd:" kısmında gözüküyor handikaplar ve ev sahibi için "E", deplasman için "K" harfi oluyor handikapın önüne..

Başka bir örnek vermek gerekirse, aşağıdaki kupona göz atalım












881 İlk yarı sonucu 1 oynanmış ve ev sahibinde 0.5 sayı handikap var. Bu ne demek ev sahibi 0.5 sayı önde başlıyor.. deplasman takımı 1 sayı farkla bile önde bitirse tutuyor tahminimiz..

882 için de aynı durum geçerli ama bu maçta deplasman takımına handikap verilmiş

883 için ise deplasman takımına 2.5 sayı handikap verilmiş ve ev sahibinin 2.5 ve üzeri fark atması gerekiyor tahminimizin tutması için..












Sonuçlara bakıyoruz:

881 ilk yarı sonucumuz 47-40. 0.5 ten fazla fark atıldığından tahminimiz tutuyor
882 ilk yarı sonucumuz 42-45. 0.5 ten fazla fark atıldığından tahminimiz tutuyor
881 ilk yarı sonucumuz 54-52. deplasman takımının 2.5 handikapı olduğundan iddaaya göre maç 54-54.5 bitmiş olarak gözüküyor ve bu maçın ilk yarı sonucu 2 olarak kabul ediliyor.. Bu nedenle kuponumuz tutmadı.. geçmiş olsun..

20 yorum:

  1. şunu sormak istiyorum
    şimdi iddaa basketbolda ilk yarı ve maç sonucu tahmini yaptığım zaman handikap geçerli oluyormu
    1.70 lik orandan bahsetmiyorum 2.25 varya (1\1) dediğimizde işte orada geçerlimi teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. evet ilk yarı maç sonucu oynandığında da handikaplar geçerlidir..

    YanıtlaSil
  3. iddaa handikapları değiştirirse ve ben değiştirmeden önce kuponu yatırırsam oynadığım kupon üstündekilere göre tutar fakat son handikaplara göre tutmazsa yinede kazanmış oluyormuyuz

    YanıtlaSil
  4. @igk: evet.. tam emin değilim ama futbol oyunlarında oran değişince kuponda yazan geçerli oluyor. Çok büyük ihtimalle kuponunda yazan handikaplar geçerli olur.

    YanıtlaSil
  5. yyaaa ben şimdi nba ya bakıyom o maçlarda handikap yok ?

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben bugun turk telekom galatasaray macına 1 ms verdım ama turk telekom 14.5 yazıyor bu macı anlamadım bılmedıgım ıcın benı aydınlatabılırmısınız ..14.5 farkmı atması gerek ıllakı turk telekomun

    YanıtlaSil
  7. ben handikapli takima verdim karsi takim handikabi asamazsa kazanan ben olur iddaam tutarmi ?

    YanıtlaSil
  8. benim anlamadığım örnek veriyorum Galatasaray-Beşiktaş maçı ve maç sonucu kısmında birinde -10.5 ve +10.5 yazıyor burada handikap ev sahibine mi verilmiş oluyor deplasmana mı ?

    YanıtlaSil
  9. @Adsız(5 Şubat 2014): Evet Handikaplı takıma oynandığında, eğer rakip o handikapı geçememişse kazanırsınız.

    @Adsız(16 Şubat 2014): -10.5, +10.5 şeklinde gösteriliyorsa, handikap +10.5 olan taraftadır. -10.5 olan taraf fark atmalıdır.
    Bahsettiğiniz maç 16 şubat 2014 tarihindeki, Fenerbahçe - Beşiktaş maçı sanırım. Bu maçın 1 olabilmesi için Fenerbahçe'nin en az 11 sayı fark atması gerekir.

    YanıtlaSil
  10. usta diyelimki +7 oynadık maç 5-0 bitti 2 skor verılen handikap sayılıp +7 olurmu

    YanıtlaSil
  11. @onder darendeli:

    2 handikaplı futbol maçlarında +7 gibi gol sayısı oyunları oynanamaz. sadece 2 handikaplı şekilde maç sonucu oynanabilir. O nedenle verilen handikaplar gol sayısı oyunlarında geçerli değildir.

    Aynı maçın handikapsız, alternatif seçeneğine +7 gol oynadıysanız, maç sonucu 5-0 ise o maçta 5 gol olduğundan 4-6 gol aralığunda bitmiş olur.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba örneğin bir kupon oynadın basketboll ev sahibinin ilk yari ve mac sonuçu 2.5 ve 5.5 farkla almasi gerekiyor ama ilk yarı deplasman 2 farkla aldı maç ne olur

    YanıtlaSil
  13. Merhaba bugun basketbolda 763 kodlu galatasaray macina bahis oynadim kuponumda 9.5 hendikap yaziyo nesine.coma baktigim zaman hendikap 7.5 gosteriyo ben mac sonucu 1 e oynadim ama mac 1/1 bitmis gosteriyo ama kayitli kuponuma baktigim zaman bahis tutmamis gosteriyo bu mac ne olucak hendikap orani kabul ediliyomu bi yardimci olirmusuniz

    YanıtlaSil
  14. @Ay yildiz: kuponunuzda geçerli olan oranlar geçerlidir. Değişiklik olursa, o andan sonra yatan kuponlarda geçerli olur. Eğer kuponunuzda 9.5 handikap varsa. maç 82 - 73 yani 9 sayı farkla bittiği için maçı tutturamamışsınız.

    YanıtlaSil
  15. @ramires: Eğer ev sahibi 2.5 ve 5.5 sayı fark atması gerekiyosa (yani handikap deplasman takımında ise) eğer ev sahibi ilk yarıda 3 sayı fark atamazsa sonuç 2 olur. eğer 1 sayı fark da olsa, berabere de olsa, deplasman da önde olsa farketmez.

    YanıtlaSil
  16. bi kaç önce bişiler sormuştum ama yanıtlamamışsınız

    YanıtlaSil
  17. basket maçında ev sahibi takıma -1,5 deplasman takımına + 1,5 handikap veriliyosa ve ben ms 1/1 olacak diyorsam ev sahibi takım ilk yarı ve 2. yarıda en az kaç fark atması lazım ki kuponum tutmuş olsun... teşekkürler...

    YanıtlaSil
  18. @serkan delilerlioglu: kusura bakmayın Serkan bey. o maçta deplasman takımına 1.5 handikap verilmiş. 1.5 handikapın hem ilk yarı hem maç sonucu handikapı olduğunu düşünürsek,

    ev sahini ilk yarıyı 2 sayı önde bitirdikten sonra, maçı da 2 sayı farkla kazanması gerekir.

    örnek olarak Fenerbahçe Galatasaray maçı olduğunu düşünelim,

    Fenerbahçe - Galatasaray (+1.5) şeklinde olsun handikapı
    ilk yarı sonucu: 37-35 olsun,
    maç sonu da 75-73 bitsin
    bu maç sonucu iddaaya göre 1/1 olur.

    YanıtlaSil
  19. Ben bi basket macina 2\2 verdim oynadigim zaman handikap karsi taraftaydi ben kuponu yaptıktan sonra handikap ev sahibine verildi simdi benim kupon yattimi

    YanıtlaSil
  20. @Adsız: kuponunda yazan handikaplar geçerlidir. kuponu yatırdıktan sonra değişen oranlar ve handikaplar yatmış olan kuponları etkilemez.

    YanıtlaSil